Rynek muzyczny rozwija się bardzo dynamicznie, każdego dnia jesteśmy ‘’atakowani’’ nowymi utworami, a same trendy także zmieniają się nieustannie. Aby dorównać kroku tym zmianom, coraz więcej artystów umieszcza swoje utwory na popularnych platformach streamingowych i liczy na zarabianie na muzyce. Na samym liczeniu jednak się nie kończy i twórcy zdają sobie sprawę z potencjału, jaki tkwi w marketingu muzycznym. Stąd coraz śmielej korzystają z pomocy dystrybutorów muzyki.
Umieszczenie utworu lub albumu na odpowiedniej playliście oraz dobra promocja sprawiają, że zarabianie na muzyce staje się możliwe.
Playlisty Spotify — klucz do sukcesu
Coraz więcej osób korzystających z kanałów streamingowych bardziej polega na playlistach niż na znakach konkretnych utworów czy wykonawcach. Stąd tak istotna jest promocja w Spotify. Znalezienie się na popularnej playliście redakcyjnej może przynieść tysiące słuchaczy i zrobić dodatkowy szum.
W czym może pomóc dystrybutor muzyki?
Zarabianie na muzyce nie byłoby także możliwe bez skutecznej współpracy. Dziś dystrybutor muzyki to także osoba, która odpowiada za całą stronę reklamową. Jego działania skupiają się zazwyczaj na:
- dystrybucji muzyki,
- optymalizacji przesłanych plików, sprawdzeniu ich jakości itd.,
- wysłaniu utworów do kuratorów topowych list odtwarzania,
- wykorzystaniu zewnętrznych kanałów do kierowania ruchu na Spotify,
- promocji w Spotify i innych platformach.