Wykorzystanie rozmaitych serwisów streamingowych, mediów społecznościowych i wszystkich innych kanałów marketingowych to najważniejsze kryterium, jakie trzeba spełnić podczas promowania swojej twórczości. Doskonale wiedzą o tym muzycy, którzy jednak często mają trudności z przebicie się do szerokiej świadomości odbiorców.
Wynika to między innymi z ogromnej konkurencji, z która muszą się mierzyć. Funkcjonowanie na rynku muzycznym nie należy do łatwych zadań. Pod uwagę trzeba wziąć szereg kwestii, które finalnie mogą mieć wpływ na powodzenie lub porażkę całej kampanii. I właśnie dlatego promowanie muzyki powinno odbywać się we współpracy z profesjonalistami. Firmami, które specjalizują się w tej dziedzinie.
Ogromną pomoc zapewnić mogą tak zwane agregatory treści cyfrowych, zajmujące się zarówno dystrybucją muzyki, jak i samą promocją w sieci. Znajomość branży, a także wszystkich ważnych mechanizmów przekłada się na możliwość udzielenia pomocy w każdej sprawie. Taki digital distributor zajmie się między innymi dostarczaniem utworów na popularne serwisy streamingowe, jak również zarządzaniem treścią w taki sposób, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Do tego dojdą działania czysto reklamowe, przeprowadzane między innymi z użyciem zdobytych kontaktów w branży. Współpraca z takimi podmiotami wydaje się atrakcyjna zarówno dla początkujących muzyków, jak i dla tych, którzy działają na rynku już od pewnego czasu. Warto więc się nią zainteresować.